BE284CEC-9CF9-4401-904C-1EE12277A6E3Created with sketchtool.
Case StudyO násKariéraBlogKontakt
EN
BDDBD294-21A3-48E0-81AB-A0093FE020FECreated with sketchtool.BE31570C-F296-4603-A2F5-E7EBFB125B13Created with sketchtool.D8261C80-9674-40FD-815E-F152E1B3145ECreated with sketchtool.

Placená reklama na TikToku, už i v ČR

Soňa Babánková

05. listopad 2020

Social media marketing

Představte si, že máte produkt, se kterým cílíte na generaci Z. Digitální mládež, která tráví spoustu svého času na sociálních sítích. Jaká je v současnosti nejlepší platforma pro komunikaci tohoto produktu či brandu? Nemusí to být ani Facebook, ani Instagram, ale TikTok. V našem novém článku se podíváme, jak na reklamy v populárním TikToku.

Nová sociální síť pro nejmladší cílovou skupinu začíná monetizovat i český trh pomocí placených formátů. TikTok před 2 měsíci spustil reklamní platformu v Česku TikTok for business. Jeho oblibu potvrzují i data, která říkají, že má více než 100 milionů uživatelů v Evropě.

Princip aplikace je na základě nekonečně se posouvajícího feedu automaticky přehrávaných videí. Algoritmus zobrazuje videa s ohledem na zájmy a chování uživatele.

Typická pro TikTok jsou autentická videa s taneční tematikou. Díky reálným videím otevírá platforma příležitost pro inzerenty oslovit cílovou skupinu obsahem, který na první pohled nepůsobí (tak moc) jako reklama. Uživatelé ji nepřehlédnou, a zároveň více důvěřují reálnému obsahu, se kterým se mohou ztotožnit. Na TikToku můžete upustit meze kreativity a budovat komunitu, která hraje klíčovou roli při budování lovebrandu a v následném nákupním procesu. O tom, jaké reklamní možnosti nám tato sociální síť nabízí, se budeme zabývat v tomto článku.

Proč byste na TikToku měli/mohli být i vy?

Podle aktuálních statistik je nejvyšší podíl uživatelů z řad teenagerů. 32,5 % uživatelů je ve věku od 10 do 19 let. Poté 29,5 % ve věku od 20 do 29 let. Uživatelé ve věku 10 - 29 let dohromady tvoří 62 % z celkového počtu uživatelů. Pouze 16,4 % uživatelů TikTok je ve věku mezi 30 a 39 lety a pouze 7,1 % je ve věku 50+. Rozdíl v pohlaví na platformě je minimální. 56 % uživatelů TikToku jsou muži a 44 % jsou ženy.

alt

Zdroj: https://en.lab.appa.pe/2018-07/addicted-to-tiktok.html

Na TikToku jsou dvě cesty, kterými se lze vydat. První je organická komunikace (například pomocí influencera nebo vlastního profilu značky) a druhá je placená, tedy mediálně podpořená reklama.

Organický dosah se může šířit virálně například pomocí hashtag výzvy. V budoucnu by měla být možnost tuto výzvu mediálně podpořit. Současně se může zdát, že organický obsah není mediálně placenou reklamou tzn. je zdarma, ale nenechte se zmást. Jenom u tvorby obsahu specialista tráví čas, který je ve výsledku určitě placený.

Druhou variantou je placená reklama s možnostmi zobrazení reklam ve feedu neboli kanálu aplikace, a to buďto v aukci nebo rezervaci. Rozdílem mezi těmito typy nákupu je, že v aukci si kampaně nastavujete sami v rozhraní firemního účtu TikToku. Oproti tomu u rezervace se nám mediální prostor na určitý čas rezervuje.

Přehled reklamních formátů:

1. Rezervace

  • TopView
alt
  • Brand Takeover
alt
  • In-Feed ads - které se dělí na:
    • One Day Max
    • Brand Premium
alt

Zdroj obrázků: TikTok

Tyto kampaně nastavuje přidělená osoba z TikToku. Cílení jsou v současnosti v ČR možná pouze z hlediska demografie a geografie.

2. Aukce -  In-Feed ads

Obdobně jako u Facebookových kampaní si je nastavujeme a optimalizujeme sami v rozhraní TikTok business účtu. Cíle kampaně jsou opět velmi podobné jako na Facebooku, tedy Reach (zásah), zhlédnutí videa, návštěvnost, instalace aplikace nebo konverze; cílit lze dle demografie, geografie, zájmů, jazyků a atd..

Cíl kampaně v aukci je spíše výkonnostního charakteru. Díky kampaním v rezervaci oproti tomu budujete větší povědomí - i vzhledem ke garantovanému počtu zobrazení.

Konkrétním specifikacím a možnostem reklamních formátů nákupu v rezervaci, které jsou dostupné pro Českou republiku, se budeme věnovat v další části článku. Podporovaný rozměr u všech typů videoreklamy je 9:16 - svislý formát na celou obrazovku, čímž zaujmeme 100% pozornost uživatele. Tzv. překlápění postů z jiných platforem ve špatném formátu, které bohužel často vídáme i na instagramu, se určitě vyhněte. 

Exkluzivní formát TopView je prvním videem, které uživatel uvidí po otevření aplikace. S maximální délkou 60s, doplněné zvukem. Ale doporučeno je maximálně 20s. Jeho výhodou je, že za 24 hodin opakovaně zasáhneme všechny aktivní uživatele v ČR. První 3 sekundy je celá obrazovka bez jakýchkoliv ikon a poté se změní v nativní formát s viditelnou výzvou k akci (CTA). Minimální počet garantovaných zobrazení pro ČR je více než 1 mil. za den.

Brand Takeover je také první video, které uživatel může vidět při otevření aplikace s kratší stopáží 3-5 sekund. Jeho nevýhodou může být, že je bez zvuku a po celou dobu přehrávání lze reklamu přeskočit. Ve videu není žádná výzva k akci, protože pokud reklamu zhlédnete celou, budete automaticky přesměrováni na cílovou externí stránku (například stažení aplikace v App Store). Minimální počet garantovaných zobrazení pro ČR je více než 1, 3 mil.

One Day Max první videoreklama, která se zobrazí ve feedu mezi 3-5 organickým videem. Minimální počet garantovaných zobrazení pro ČR je více než 370 tisíc.

Brand Premium videoreklama, která se zobrazí mezi 3-5 videem. Narozdíl od všech výše zmíněných formátů, kde platíte cenu za 24 hodin (Cost per Time), u Brand Premium platíte cenu za tisíc zobrazení (CPM). 

Transparentnost výsledků můžeme sledovat díky real time datům v rozhraní business účtu. Dostupné reklamní metriky u jednotlivých formátů můžete vidět v tabulce níže:

alt

Rozdíly mezi formáty jsou především v ceně a odvíjejí se od výše popsaných možností daného formátu.

Nevíte si rady, jaký formát je vhodný pro vaši komunikaci? Nebo zda-li má vaše značka na TikToku své místo? Rádi vám poradíme s ohledem na vaše cíle. Obdobně jako u Facebooku či Instagramu, z hypu se stává trend a na tuto platformu postupně přechází i starší cílová skupina. Proto si nenechte ujet pomyslný vlak a buďte na TikToku jako jedni z prvních, protože v rámci výkonu mají nejlepší čísla vždy ti, kteří do jedoucího vlaku naskočí jako první.

Soňa Babánková

Český jazyk jako nástroj pro budování značky

30. červenec 2020

Pokračovat ve čtení

Dostaneme vás na Tik Tok

07. květen 2020

Facebook přichází s Messenger Kids

21. květen 2020

Je čas se seznámit

Přijďte na kafe

phone.inline
Zavolejte

nebo

mail.inline
Napište

Kontakt

info@worldofonline.cz+420 732 616 864

Sídlo

World of Online, s. r. o.

Na Květnici 1708/18

Praha 4, Nusle, 140 00 Česká republika

© 2020 World of Online, s. r. o. All Rights Reserved.

Tento web využívá stejně jako většina webů soubory cookies. Tyto soubory slouží k vyhodnocení užívání našich stránek a zároveň díky tomu najdete na jiných webech a sociálních sítích reklamní sdělení, která by vás mohla zajímat.

Rozumím