BE284CEC-9CF9-4401-904C-1EE12277A6E3Created with sketchtool.
Case StudiesO násKariéraBlogKontakt
EN

Marketing na sociálních sítích: 4 trendy, které byste v roce 2022 neměli přehlédnout

20. leden 2022

Social media marketing

Aby značky mohly optimálně využívat různé platformy, měly by vědět, co se děje v online světě a jaké jsou trendy. Proto jsme pro vás připravili přehled těch nejdominantnějších trendů sociálních sítí, kterým se v tomto roce nevyhneme.

Pandemie přesvědčila i ty poslední, kteří se sociálním sítím vyhýbali, že jde o důležitý marketingový nástroj. Není se čemu divit, na sítích jede už více jak 50 % Čechů nad 16 let. Skokově vzrostly i nákupy přes internet. Jen za minulý rok utratili češi na online nákupech 223 miliard korun. A co je nejdůležitější, na scéně se neustále objevují nové funkce a trendy. Proto jsme pro vás připravili přehled trendů, které budou v roce 2022 sociálním sítím vládnout.

1. Živé přenosy a nárůst obsahu influencerů

Live-stream shopping kombinuje možnost okamžitého nákupu produktů zobrazených v live-streamu a aktivního zapojení sledujících, většinou prostřednictvím chatu. V Číně už tento hit kompletně transformoval maloobchodní průmysl a stal se z něj jeden z hlavních obchodních kanálů. Už v roce 2020 přes live-stream nakupovali dvě třetiny Čínských zákazníků. Nyní live-stream shopping míří i k nám. 

Na tento trend rychle reagují také velké platformy jako je Meta (Facebook), TikTok nebo YouTube. A ukazuje se, že to je krok správným směrem. Jen na Facebooku se zavedením live-stream shoppingu sledovanost 4násobila v jednom roce. Celkově pak tento nástroj zvyšuje značkám CTR. I s pomocí live-stream shoppingu se ze sociálních sítí pomalu ale jistě stávají nákupní platformy. 

Platformy se také spojují s giganty jako je Walmart, Macy's nebo Sephora a jako moderátory live-streamů využívají známé osobnosti. Například Facebook v minulém roce zavedl takzvané ‚‚Live shopping pátky‘‘, ve kterých influenceři představili značky jako Sephora nebo Abercrombie & Fitch. Naopak Walmart, který jako vůbec první otestoval live-stream shopping na Twitteru, vsadil na moderátora Jasona Derulo. 

Ukázka live-stream shoppingu na Facebooku (zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-spousti-livestream-serial-o-nakupovani/)

2. Reklamy na Instagram Reels

U video obsahu ještě chvíli zůstaneme, ale přesuneme se k reklamám. I když by mnoho lidí nazvalo snahy Instagramu o upřednostnění videoobsahu za napodobování TikToku, jedno se jim upřít nedá - reklamy na Reels mají totiž lepší výsledky, než ty na TikToku. 

Každá platforma samozřejmě přináší jedinečné publikum, nicméně tým z Creatopy si dal za cíl zjistit, kde se investice do reklamy vyplatí značkám víc. Proto zároveň spustili stejnou reklamu na TikToku i na Instagram Reels a sledovali, jak se čísla budou vyvíjet. Z experimentu vzešlo, že reklamy na Instagram Reels jsou nejen levnější, ale také měli dvojnásobný dosah a přinesli více prokliků než reklamy na TikToku. Nejzásadnější rozdíly přinesly metriky jako je dosah a zobrazení. Celý report si můžete přečíst zde.

Výsledky experimentu (zdroj: https://www.creatopy.com/blog/tiktok-ads-instagram-reels-ads/)

3. Rozšířená realita neboli AR

Popularita AR každým rokem roste a její využití stále více proniká i do světa sociálních sítí. Stále populárnější se stávají AR filtry, které už najdete na několika platformách, včetně Instagramu a Snapchatu. Původně byly určeny pro vylepšení vizuálního obsahu. Už dávno tak používáme AR filtry abychom si vyhladili vrásky, vyzkoušeli jinou barvu vlasů nebo vybělili zuby. 

I ‚‚díky‘‘ pandemii se teď použití AR filtrů ubírá trochu jiným směrem. Značky je mohou využít pro své produkty a zákazníkům zprostředkovat vyzkoušení jejich produktů digitálně. Například Maybelline v kampani #LiftMyMood, umožnil uživatelům vyzkoušet různé odstíny lesku právě přes AR filtr. Na tento trend naskakují i velké značky jako je Prada nebo Nike. Například Prada ve svém filtru na Snapchatu umožnila zákazníkům vyzkoušet kabelky. 

Ukázka AR filtru Prada na Snapchatu (zdroj: https://wwd.com/business-news/technology/snap-partner-summit-ar-fashion-try-ons-social-shopping-1234827330/)

4. Community Management

Uživatelé používají sociální sítě ke komunikaci už dlouho. V letošním roce se dočkáme většího posunu - tentokrát v komunikaci značek se zákazníky. 

Sociální sítě jsou již tradičně místem, kde se lidé spojují a sdílejí své zážitky, myšlenky, fotky i videa. Nicméně v letošním roce uvidíme zřejmě také nárůst v používání sítí jako nástroje pro komunikaci uživatelů se zákaznickým servisem značek. Zákazníci vnímají kontakt se značkami jako přímý a jednoduchý, mnohdy s kratší odezvou než na ostatních způsobech komunikace. Na to poukazuje také průzkum Gartner, který předpovídá, že do roku 2023 se 60 % zákaznické komunikace se značkami bude odehrávat na sociálních sítích. Proto také ve WOO klademe důraz na community management už několik let.

Komunikace se zákazníky taky přináší svá úskalí. Konverzace probíhají z velké části veřejně na profilech značek, proto je důležité zvládat a být připravený jak na zodpovězení běžných dotazů, tak i na krizovou komunikaci. Na druhou stranu, komunikací se zákazníky dobře zvolenou tonalitou, můžete na sociálních sítích budovat komunitu nebo nabít porozumění svých zákazníků. 

Ukázka neotřelého community management Wendy's na Twitteru (zdroj: https://www.business2community.com/social-media/wendys-risk-reward-going-rogue-social-media-01804332)

Pokud chcete i vy jít s trendy a aplikovat je na vaše sociální sítě, určitě se nám ozvěte.

Zdroje: 

https://www.czso.cz/csu/czso/7-socialnisite

https://influencermarketinghub.com/social-commerce-trends/

https://wwd.com/business-news/technology/snap-partner-summit-ar-fashion-try-ons-social-shopping-1234827330/

https://corporate.walmart.com/newsroom/2021/11/22/walmart-celebrates-one-year-of-livestreams-with-first-shoppable-livestream-on-twitter

https://cmosurvey.org/results/

https://www.business2community.com/social-media/wendys-risk-reward-going-rogue-social-media-01804332

https://www.modernretail.co/platforms/inside-facebook-and-googles-big-livestream-shopping-plans-for-2022/

https://www.apek.cz/clanky/ceska-e-commerce-v-roce-2021-14-mezirocni-rust-a


Český jazyk jako nástroj pro budování značky

30. červenec 2020

Pokračovat ve čtení

Community management za hranicemi brandových kanálů

02. březen 2022

Digitální strategie aneb nezbytnost pro online marketing

03. prosinec 2020

Je čas se seznámit

Přijďte na kafe

Ozvěte se nám

Kontakt

info@worldofonline.cz+420 775 023 220

Sídlo

World of Online, s. r. o.

Na Květnici 1708/18

Praha 4, Nusle, 140 00 Česká republika

© 2022 World of Online, s. r. o. All Rights Reserved.