BE284CEC-9CF9-4401-904C-1EE12277A6E3Created with sketchtool.
Case StudyO násKariéraBlogKontakt
EN
BDDBD294-21A3-48E0-81AB-A0093FE020FECreated with sketchtool.BE31570C-F296-4603-A2F5-E7EBFB125B13Created with sketchtool.D8261C80-9674-40FD-815E-F152E1B3145ECreated with sketchtool.

Jak a proč sponzorovat influencerské příspěvky

Soňa Babánková

25. srpen 2020

Influencers

Chcete zvýšit dosah influencerských kampaní díky sponzorování příspěvků pomocí značkového obsahu? Sepsali jsme důvody, proč by vás tato funkce měla zajímat a jaké výsledky může přinést.

Facebook uvedl v polovině roku 2019 možnost sponzorování influencerských příspěvků pro účty tvůrců. Značky tak mohou finančně podpořit příspěvek, který je přidán influencerem na jeho instagramovém profilu. Nevyužitím této možnosti přicházíte o potenciál oslovení až dvojnásobně více followerů influencera, oproti organickému dosahu. 

Ve WOO jsme měli možnost vyzkoušet, jaké jsou výhody a úskalí v nastavení sponzorovaného značkového obsahu a rádi se o ně s vámi podělíme. 

V současnosti existují dva formáty reklam značkového obsahu na Instagramu: reklamy ve feedu a IG Stories. Jednou z podmínek propagace příspěvku jako reklamy se značkou je označení značky jako tzv. obchodního partnera. 

Proč byste takové označení měli chtít od influencera?

Máme pro vás hned několik důvodů. Prvním je právní a etická zásada. Zabývá se jím zákon o regulaci reklamy a zákon o ochraně spotřebitele, který je poněkud zastaralý (a s pojmem influencer marketing nijak nepracuje), ale vyplývá z něj povinnost příspěvek viditelně a srozumitelně označit.

Znamená to splnit alespoň jednu z těchto podmínek:

  • Příspěvek označit „Placeným partnerstvím” s názvem společnosti nebo značky.
  • Zmínka v titulku příspěvku např. formou spolupráce. 
  • Přidáním hashtagu #placenaspoluprace #spoluprace #reklama a jiné.  

Vše i v případě, jedná-li se o barter (nebo dárek), tedy výměnu služeb za produkt. Více o podmínkách se  můžete dočíst zde http://ferovareklama.cz nebo https://elegal.cz/upload/103-ebook-spoluprace-s-influencery.pdf. Zde jsou příklady, jak by placená spolupráce neměla vypadat: https://www.instagram.com/svetinfluenceru/

Druhým argumentem, proč označení vyžádat, je efektivita spolupráce díky okamžitému přístupu k datům. Při označení spolupráce dojde k propsání výsledků do Insights zadavatele. Tímto získáme přístup k výsledkům v reálném čase. 

Největší přínos pro obě strany je díky podpoře značkového obsahu mediálním rozpočtem na účtu influencera zvýšení dosahu příspěvku. Bez placené podpory má totiž Influecer stejný organický dosah jako u běžných příspěvků uživatelů. Třešničkou na dortu je možnost sběru remarketingových publik pro následné využití k další komunikaci. 

Zde jsme shrnuli několik výhod, proč byste měli zvážit využití značkového obsah na Instagramu pro vaši firmu.

  1. Maximální zásah - reklamy se uživatelům Instagramu zobrazují stejně, jako jakýkoliv jiný typ reklamy na Instagramu.
  2. Díky označení placeného partnerství zajistíte transparentnost, jak ze strany influencera, tak ze strany značky. Budujete tím důvěryhodný obsah, se kterým se mohou fanoušci ztotožnit.
  3. Jednu z největších výhod však vidíme v možnosti průběžného vyhodnocení výkonu reklamy a případné optimalizaci díky Insights a přehledům v Business Manageru.
  4. Možnost sběru remarketingových publik.
  5. Nemůžeme ani opomenout možnost označení produktu pomocí shopping tags, kterým výrazně usnadníte uživateli nákupní proces.

Novinkou posledních dní je možnost přidat placené partnerství i ve Facebokových skupinách, která mají více než 1000 členů. 

Co musí nastavit značka nebo agentura

Pro inzerenta (agenturu) to znamená si ve svém instagramovém účtu aktivovat schválení Business partnerů. Lze tak provést v nastavení a v kategorii značkový obsah, kde přidáte influencery, se kterými budete spolupracovat. Díky tomu může influencer označit značku v příspěvku jako placené partnerství. 

alt

Zdroj: WOO Instagram

Co musí nastavit influencer 

Jakmile si s influencerem domluvíte spolupráci, influencer musí mít účet tvůrce a povolený značkový obsah od vás dle výše zmíněného návodu. 

Poté, co influencer zveřejní příspěvek organicky a označí vás jako obchodního partnera a umožní vám jej propagovat, máte napůl vyhráno! 

Nyní můžete v reklamním účtu (Business Manageru) sponzorovat příspěvek se značkovým obsahem. Doporučujeme přidat k příspěvku i speciální #hashtagy, které u dané kampaně používáte.

Nastavení reklam 

Pro samotné sponzorování příspěvku nejdříve vytvoříte kampaň s účelem a cílením (demografie, geografie a zájmy cílové skupiny), dle vašeho cíle kampaně. Při vytváření reklamy formou dark postu* vyberete z již existujícího příspěvku z kategorie branded content konkrétní příspěvek influencera, který budete chtít sponzorovat. Doporučujeme vybrat umístění pouze v kanálu vybraných příspěvků, protože naším účelem je se zobrazit v kanálu stejně jako organické příspěvky. Případně i proto, abychom se vyhnuli nevhodnému zobrazení příspěvku, jelikož každé umístění má své specifikace.

*Dark Post neboli nepublikovaný příspěvek stránky využijete v případě, pokud nechcete, aby se obsah zobrazil v gridu instagramového účtu nebo na zdi Facebookové stránky. Tento formát je vhodný pro akvizici nových zákazníků. Na jeho základě můžeme například provádět A/B testování pro různé proměnné jako je cílení, kreativa, copy a další. 

Necháme promluvit čísla

V první fázi brandové kampaně bylo cílem oslovit nové zákazníky a komunikovat slevovou akci, proto jsme zvolili účel kampaně na dosah. V porovnání s klasickými sponzorovanými příspěvky měl příspěvek se značkovým obsahem lepší výsledky. Konkrétně o 20 % nižší cenu za tisíc zobrazení a zároveň i přesto, že nebyl náš cíl návštěvnost o téměř 4x vyšší míru prokliku a o 85 % nižší cenu za proklik.

alt

Zdroj: WOO Business Manager

alt

Zdroj: https://www.instagram.com/rennedang

Lepší výsledky přičítáme také skutečnosti, že uživatel důvěřuje více obsahu za který se “podepíše” a doporučí ho konkrétní ambassador/influencer. 

Náš tip na konec: V druhé fázi strategie jsme se zaměřili na výkon a vytvořili důmyslnou remarketingovou strategii pomocí nasbíraných vlastních publik z uživatelů, kteří se proklikli na cílovou stránku z odkazu v BIO influencera, na které poté cílíte s na míru personalizovaným sdělením a kreativou.

Nevíte si rady, jak správně uchopit a naplno využít potenciál v rámci influencer marketingu či dalších kampaní na sociálních sítích? Ozvěte se nám nebo se u nás stavte na kávu. Ve WOO disponujeme týmem specialistů na brandové i výkonnostní kampaně na všech sociálních  platformách. 

Soňa Babánková

Český jazyk jako nástroj pro budování značky

30. červenec 2020

Pokračovat ve čtení

Dostaneme vás na Tik Tok

07. květen 2020

Facebook přichází s Messenger Kids

21. květen 2020

Je čas se seznámit

Přijďte na kafe

phone.inline
Zavolejte

nebo

mail.inline
Napište

Kontakt

info@worldofonline.cz+420 732 616 864

Sídlo

World of Online, s. r. o.

Na Květnici 1708/18

Praha 4, Nusle, 140 00 Česká republika

© 2020 World of Online, s. r. o. All Rights Reserved.

Tento web využívá stejně jako většina webů soubory cookies. Tyto soubory slouží k vyhodnocení užívání našich stránek a zároveň díky tomu najdete na jiných webech a sociálních sítích reklamní sdělení, který by vás mohla zajímat.

Rozumím