BE284CEC-9CF9-4401-904C-1EE12277A6E3Created with sketchtool.
Case StudyO násKariéraBlogKontakt
EN
BDDBD294-21A3-48E0-81AB-A0093FE020FECreated with sketchtool.BE31570C-F296-4603-A2F5-E7EBFB125B13Created with sketchtool.D8261C80-9674-40FD-815E-F152E1B3145ECreated with sketchtool.

Facebook přichází s Messenger Kids

Petr Kurz

21. květen 2020

Social media marketing

Facebook doposud nevěnoval kontrole věkové hranice (13+) pro užívání jeho sociálních platforem příliš velkou pozornost. Nyní se ale situace výrazně mění. Facebook tyto účty začal blokovat a zároveň spustil ostré testování nové aplikace Messenger Kids, nad kterou mají rodiče výraznou kontrolu.

Facebook doposud nevěnoval kontrole věkové hranice (13+) pro užívání jeho sociálních platforem příliš velkou pozornost. Zákony ohledně ochrany dětí na internetu ve věku mladších 13 let jsou ovšem poměrné důsledné (zákon o ochraně soukromí dítěte na internetu), a to zejména v souvislosti s uchováváním informací, jako jsou fotky a téměř vše, co na Facebooku vidíme a co všechno Facebooku sdílíme. V Palo Alto se proto tímto problémem začali zabývat a přicházejí s řešeními. 

Kontrola věku

To první je spíše restrikce, než řešení. Facebook začal podezřelé účty procházet a v případě, že má pouhé podezření, že uživatel nedosáhl zmíněného věku a porušuje tak pravidla sociální sítě tento účet zablokuje. Aktuálně se přitom bavíme o několika milionech účtů, přičemž lze předpokládat, že kontrola je teprve na začátku. 

V případě, že se na straně Facebooku stala chyba a uživatel splňuje věkovou hranici 13 let, může uživatel požádat o obnovení účtu. Bude ovšem muset doložit důkaz o jeho věku. 

Messenger Kids

Druhým řešením, které již otevírá mladším uživatelům možnost komunikace a zároveň umožňuje rodičům výraznou kontrolu je aplikace Messenger Kids. Ta je již několik měsíců přístupná v USA, Mexiku, Kanadě a Peru. Facebook protentokrát nevyužil střední Evropu jako testovací oblast, přestože celou řadu jiných funkcí právě na našem území často testuje. 

Vzhledem ke kontrole a mazání účtů lze ale očekávat dostupnost této aplikace v Evropě v poměrně blízké době. Facebook nepochybně nechce, aby se uživatelé v tomto věku přesunuli na jinou alternativní platformu, jako je například Tik Tok. Navíc tablet nebo smartphone dnes ovládají děti prakticky od předškolního věku a často jsou “koumavější” než samotní rodiče. 

Messenger Kids nabízí dětem možnost komunikovat se svou rodinou a svými přáteli, přičemž Facebook v oficiální zprávě uvádí, že aplikaci vyvíjel v úzké kooperaci s rodiči a odborníky z řad psychologů a ochránců práv.

Jak tedy Messenger Kids funguje a co nabízí dětem a jejich rodičům? 

Rodiče v aplikaci mohou vidět, s kým a jak často děti komunikují. Zároveň mají náhled do veškerého obsahu včetně fotek a videí. 

  • Rodiče mohou zobrazit kontakty, které děti sami zablokovali nebo reportovali. 
  • Mohou odebírat nebo nahlašovat přijaté obrázky a videa, která rodiče považují za nevhodná.
  • Podívat se na seznam zařízení, na kterých je jejich dítě přihlášeno do aplikace Messenger Kids.
  • Děti si mohou vyžádat a nechat schválit nové kontakty, pokud se rodiče přihlásí pomocí funkce “Supervised Friending feature”. 
  • V případě, že se dítě nebo rodiče rozhodnou aplikaci odinstalovat a smazat účet, Facebook veškeré shromážděné informace o uživateli odstraní, což se v případě “dospělých” uživatelů nestane. 

Zdroj: About Facebook 

Jak to je s reklamou a využitím dat pro reklamní účely?  

Facebook samozřejmě zdůrazňuje, že ochrana soukromí dětí je pro něj absolutní priorita. V aplikaci Messenger Kids žádné reklamy nenajdete. Co ale Facebook dělá s nasbíranými daty je otázka, jejíž odpověď naleznete v zásadách ochrany osobních údajů, které jste si jistě všichni přečetli, když jste si Facebook zakládali ;) Naleznete je ZDE.

Pokud jsou zákazníci vaší značky či produktu mladší 13 let, existuje celá řada marketingových nástrojů, jak tuto cílovou skupinu oslovit. 

Doporučujeme plánování takové kampaně vyvíjet společně s odborníkem na dětskou psychologii a marketingovými specialisty, kteří dokážou najít vhodný a efektivní způsob komunikace. Většina našich klientů má cílení na děti mladší 13 let zakázáno. My jsme si tuto cílovou skupinu otestovali s vlastními projekty, jako je například první youtuberská desková hra PLAY!. Nutno podotknout, že jsme správnou strategií prodali více jak 30 000 kusů této červené krabice. 

Pokud hledáte specialisty, kteří Vám pomohou vhodně oslovit i ty nejmenší, jsme tu pro vás.

alt

Petr Kurz

Dostaneme vás na Tik Tok

07. květen 2020

Pokračujte ve čtení

Jak se správně starat o komunitu na sociálních sítích

5 nejdůležitějších Facebook KPI, které byste měli sledovat

29. listopad 2019

Je čas se seznámit

Přijďte na kafe

phone.inline
Zavolejte

nebo

mail.inline
Napište

Kontakt

info@worldofonline.cz+420 732 616 864

Sídlo

World of Online, s. r. o.

Na Květnici 1708/18

Praha 4, Nusle, 140 00 Česká republika

© 2020 World of Online, s. r. o. All Rights Reserved.