Brandy na TikToku aneb Jak na obsah pro tuto platformu

TikTok čítá přes 1 miliardu uživatelů a v Česku se blíží ke 2 milionům. Je nástrojem, prostřednictvím kterého mohou značky oslovit mladší uživatele. Od ostatních sociálních platforem se však výrazně liší. Jaký obsah je potřeba pro to, abyste se svou značkou na TikToku prorazili a jak platformu uchopily nejen mezinárodní brandy se dozvíte v článku.
kruznice pruhledna

Jak se TikTok od svého založení vyvíjí

TikTok je dynamicky rostoucí platforma, tak rychle jako narůstají ‚‚downloads‘‘, skoro stejně rychle se mění trendy, které na platformě ‚‚frčí‘‘. Když to vezmeme s trochou nadsázky – co bylo cool včera, nemusí být cool dnes.

Proč TikTok

TikTok je skvělým místem pro oslovení mladší cílové skupiny. Pomocí této platformy se k ní můžete dostat a budovat povědomí i u zákazníků, kteří představují velkou kupní sílu – generace Z. Zatímco se tato kupní síla v některých odvětvích projeví v budoucnu (automotive), jiné odvětví jsou pro generaci Z relevantní už dnes (kosmetika, gaming…).

Obsahová strategie

TikTok se ve svém obsahu a přístupu uživatelů v lecčem liší. Je proto důležité nejprve pochopit jak platformu, tak i uživatele na ní, než se pustíte do postování.

Například na Instagramu by měla váš obsah zastřešovat nosná myšlenka, od které se následně odvíjí veškerý obsah. Na TikToku tvoříte jednotlivé koncepty videí, které nemusí nutně propojovat jedna hlavní myšlenka. A jaký obsah je tedy na TikTok vhodný?

Brandy tady často upouštějí od svého profesionálního a formálního vystupování. Zaujímají osobnější postoj i tonalitu, nebojí se ukázat zákulisí brandu. Tím ukazují svou lidskou tvář a jsou nám bližší. TikTok je místem, kde můžete nechat proudit svou kreativitu. Strojený obsah se zde nehodí a naopak zapůsobíte i něčím jednoduchým. Stačí mít dobrý nápad. I když se originalita cení, zabodovat můžete i s videem, ve kterém využijete populární trend. Zároveň se nebojte experimentovat a komunikujte se svou komunitou.

Značně uvolněnější a neformální přístup jsme například zvolili u našeho klienta Electro World. I značka, která na ostatních sociálních platformách zaujímá pozici odborníka, se na TikToku může odvázat. Tvoříme tedy videa, která jsou vtipná, uvolněná, s hlavním účelem uživatele pobavit a tak zvýšit povědomí o Electro Worldu u mladší cílové skupiny.

 

 

Příklad tiktokového videa pro Electro World

U našeho klienta Rohlik.cz/Kifli.hu jsme videi mířili na mladé dospělé, kteří sami začínají řešit chod domácnost a tedy i to, kde si nakoupí. Cílem bylo tedy ‚‚Top of Mind‘‘ u této skupiny uživatelů. Pro klienta jsme proto zvolili krátká a zábavná videa, která uvolněným a nenuceným způsobem ukazují výhody nákupu právě skrz tento internetový supermarket.

 

 

Příklad tiktokového videa pro Rohlik.cz

Uživatelé tráví na TikToku také více času v porovnání s ostatními platformami a ty také nechává daleko za sebou v žebříčku míry interakce.

Mezi známými tiktokery najdeme i brandy, které tuto platformu uchopily po svém a jejich kreativita se jim vyplácí. Jejich obsah je často kopírován a přitahuje hodně pozornosti. Máme na mysli konkrétně mezinárodní profily brandů, kterými se můžete inspirovat.

Duolingo

Celkově obsah brandu působí mírně chaoticky, ale co je důležité je to, že to funguje. Hlavní hvězdou většiny videí je Duolingo maskot – zelená sova Duo. S ní sice profil nezačínal, ale postupem času bylo zjevné, že videa, ve kterých se sova Duo objevuje mají mnohem lepší výsledky. Ve videích pak reaguje na nejnovější trendy nebo dělá narážky na aktuální dění formou real-time marketingu.

 

 

Ukázka tiktokového videa od Duolinga

Ryanair

Dalším skvělým příkladem brandového TikToku je Ryanair. Aerolinka, která se nebojí udělat si ze sebe legraci. Klíčem pro jejich úspěch byla personifikace jejich brandu. Ryanair má na platformě momentálně přes 1,7 milionu sledujících a jejich vystupování na platformě jim také pomáhá překonat jejich ne zrovna hezkou reputaci, kterou v minulosti měli.

 

 

Ukázka tiktokového videa aerolinky Ryanair

Pro úspěch na platformě je tedy důležitá značná nálož kreativity, chuť experimentovat s různými trendy a obsahem. Ale je to také čas vynaložený do sledování trendů a toho, co se uživatelům zrovna líbí. Celkově jde o komplexní proces, ale když se vám podaří, veškeré úsilí bude stát určitě za to. A pokud byste chtěli oslovit vaší target audience i vy, ale nevíte jak na to, ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme. ????

Zdroje:

https://influencermarketinghub.com/reels-vs-tiktok/

https://www.oberlo.com/statistics/average-time-spent-on-social-media

Další články z blogu

12. dubna 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!