BE284CEC-9CF9-4401-904C-1EE12277A6E3Created with sketchtool.
Case StudiesO násKariéraBlogKontakt
EN

4 důvody proč být na TikToku v roce 2023

10. listopad 2022

Social media marketing

V České republice TikTok používá 1,97 milionu uživatelů. Jedná se o platformu, která má vysoký engagement, což z ní dělá další kanál, na kterém mají brandy mnoho možností cílení. TikTok se liší i tím, že cena za reklamu je (zatím) o hodně nižší než u Meta. V tomto článku se dozvíte 4 důvody, proč být jako brand na TikToku právě teď.

Platforma nejen pro teenagery

Je třeba zdůraznit, že TikTok už není jen síť určená pro děti, jelikož většina uživatelů je zde ve věku 18-24 let.  Proto je dobrým místem pro oslovení mladší skupiny - generace Z. Právě generace Z představuje velkou kupní sílu na této platformě. Firmy by měly zvážit svou účast na Tiktoku, a tak využít této příležitosti. Na druhou stranu, najdeme zde i ‚‚starší‘‘ uživatele, tzn. lidi ve věku 35+. Poměr mužů a žen je na platformě poměrně vyvážený. Co to znamená pro brandy? Nachází se zde demograficky širší cílová skupina, takže je větší šance, že jsou na této platformě i Vaši potencionální zákazníci, které můžete oslovit.

Díky růstu starší cílové skupiny, také výrazně roste počet uživatelů. V Česku se blíží skoro ke 2 milionům. Další růst TikToku se předpokládá i v celosvětovém měřítku, kdy počet uživatelů v roce 2025 dosáhne 955,3 milionu.

Zdroj: Statista 2022

Za málo peněz hodně muziky – v rámci reklamy

Důležité je zmínit, že na TikToku není tolik saturovaný mediální prostor, jako je tomu např. na platformách Meta. To znamená, že ceny za reklamy jsou zde výrazně nižší. Pro porovnání, cena za tisíc impresí na Instagramu je průměrně 15 až 20 korun, na TikToku je CPM kolem 4-5 Kč. Toto se týká převážně reachových kampaní, u engagement kampaní je CPM vyšší, cca 40 Kč. Protože na této platformě je nižší cena CPM, značka dokáže oslovit se stejným budgetem na reklamu více lidí na TikToku. 

Klasické reklamy jsou cílením srovnatelné s těmi na platformách Meta. TikTok má ale další výhodu, nabízí spoustu unikátních reklamních formátů. Pro ČR je nejvíce aktuální Top View formát. Jedná se o prémiový reklamní formát, který zajistí, že vaše video bude první, které uživatel uvidí po otevření aplikace. Ten cenově vychází nejlépe, neboť osloví všechny uživatele v daný den. Nejen, že cenově vychází klasické reklamní formáty výhodně, ale i unikátní formáty reklam na TikToku pro váš brand budou velice přínosné.

Pro našeho klienta Electro World tvoříme videa na TikTok, která jsou vtipná, uvolněná, s hlavním účelem uživatele pobavit, a tak zvýšit povědomí o značce u mladší cílové skupiny. Díky boostingu jsme dokázali na jednom videu přinést až přes 900 tisíc zhlédnutí, při investici několika tisíc korun. 

Příklad tiktokového videa pro Electro World

Produkční náklady za hubičku

Videa na TikToku jsou hodně o autenticitě a originalitě obsahu, který se nemusí promítat do kvality zpracování. Mnohdy jde hlavně o nápad. Proto se spoustu TikTok produkcí v dnešní době spokojí i s klasickým smartphonem.

Spojení s influencery funguje

Na Tiktoku mužete skvěle spojit vaši značku s influencery. V tomto případě údaje ukazují, že engagement může dosahovat až 15 % u organických videí. Zdá se, že angažovanost je ještě vyšší u mikro influencerů (těch, kteří mají méně než 15 000 sledujících). 

Influencer marketing už máte nejspíše vyzkoušený například z Instagramu. Na Tiktoku ale může fungovat ještě lépe, pokud zvolíte správný přístup.

WOO oslovilo influencerku Adélu Kubíčkovou, aby v rámci spolupráce s NYX Professional Makeup natočila TikTok video. Jednalo se o produktovou novinku glam umělé řasy JUMBO LASH. Díky boostingu video zhlédlo neuvěřitelných 3,1 milionů lidí, líbilo se 14,8 tisícům uživatelům, dostalo 48 komentářů, 32 sdílení298 uložení. Video zasáhlo nejvíce uživatele ve věku 18-24 let a hned za nimi následovala pak skupina 25-34 let. 

TikTok video Adély Kubíčkové

Jak k TikToku přistupují světové brandy

Aim'n a její nová kolekce sportovního oblečení

Cíl

Značka aktivního oblečení Aim'n chtěla oslovit nové publikum a generovat vyšší prodeje své nové kolekce produktů prostřednictvím svého e-shopu. Proto využila platformu TikTok a vytvořila inovativní kampaň. 

Strategie

Pro uvedení nové kolekce na trh značka použila In-Feed Ads a široce zaměřenou kampaň, která využívala strategii testování kreativy. Aim'n spustil nejméně pět kreativ na cílovou skupinu a zkoumal náklady na akvizici, náklady na kliknutí a počet kliknutí, aby brand pochopil, kdy je potřeba kreativy optimalizovat. Společnost Aim'n má také pevnou organickou TikTok strategii, kde zapojuje svou komunitu tím, že ukazuje zákulisí natáčení produktů, což dává jejich publiku pocit sounáležitosti se značkou.

Výsledky

TikTok Ads zafungovaly a došlo ke zvýšení prodeje a výkonnosti a dosáhly 556% návratnosti výdajů na reklamu, 55,7% zvýšení míry konverze ve srovnání s předchozím měsícem a 21,02% snížení nákladů na nákup ve srovnání s předchozím měsícem. 

Důležitost testování kreativy a také využití strategie account nurture bylo pro Aim'n receptem na zvýšení výkonnosti ve spodní části funnelu na TikToku.

Kérastase a jejich řada Blond Asbolu

Cíl 

Kosmetická značka Kérastase chtěla zvýšit povědomí o své řadě Blond Absolu, proto využila TikTok, aby spustila kampaň s velkým dosahem.

Strategie

S cílem oslovit co nejvíce uživatelů společnost Kérastase spustila reklamu TopView Ads, aby využila novou metodu nákupu CPM a její možnosti cílení. Toto řešení horního marketingového funnelu je ideální pro značky, které chtějí oslovit velký počet jedinečných uživatelů a budovat povědomí. Metoda nákupu CPM nabízí inzerentům flexibilitu a umožňuje jim vyhradit si pro reklamy TopView tolik zobrazení, kolik jim vyhovuje. Nabízí také specifické možnosti cílení na zájmy a pohlaví. 

Kampaň byla zaměřena konkrétně na ženy ve věku 18+, které se zajímají o krásu, aby bylo zasaženo co nejrelevantnější publikum. Kreativa byla propracovaná a napodobovala elegantnost řady Kérastase.

Výsledky

Kampaň Kérastase oslovila 3,1 milionů unikátních uživatelů a dosáhla dvouvteřinové míry zobrazení, která o 14 % přesáhla referenční hodnoty. Rovněž bylo dosaženo i 3% míry prokliku na vstupní stránku.

L’Oréal Paris ve Velké Británii

Cíl

Po velkém úspěchu kampaní #WonderWaterWhip a #WonderWaterDrip chtěla značka L'Oréal uvést na trh svou nejnovější řadu péče o vlasy - Elvive Hydra [Hyaluronic] by L'Oréal Paris - s ještě větším dopadem. Společnost tak odstartovala kampaň, ve které chtěla zapojit komunitu lidí po celé Velké Británii, která se věnuje péči o vlasy. Cílem bylo zvýšit prestiž řady o vlasy a upoutat pozornost zcela nového publika. 

Strategie

Nejprve společnost L'Oréal Paris spustila hashtagovou výzvu #LOrealHyaluronic. Tento hashtag vyzýval zcela nové publikum po celé Velké Británii, aby vytvořilo vlastní obsah "před a po" s Hydra (hyaluronovým) 2% hydratačním sérem Plump. 

Branded Mission pomohla značce oslovit tvůrce z celé platformy, aby se zapojili do kampaně. Ta vytváří jednodušší příležitosti ke spolupráci s influencery na TikToku. Místo toho, aby značka sama vyhledávala a oslovovala influencery, mohou marketéři jednoduše zveřejnit své požadavky a čekat, až tvůrci zveřejní své kreativní návrhy.

Značky si pak mohou vybrat svá oblíbená originální kreativní videa a posílit je prostřednictvím zvýšené návštěvnosti reklam. Branded Mission dává oprávněným tvůrcům možnost spoluvytvářet autentický, značkový obsah a inzerentům možnost posílit videa, která nejlépe odpovídají jejich značce. 

Společnost L'Oréal Paris dále posílila svou kampaň prostřednictvím reklamních formátů TopView a Top Feed Ads. Kromě masivního PR, které kampaň provázelo, L'Oréal Paris také spolupracoval s řadou kosmetických tvůrců TikToku a dermatologů, kteří produkt představili v rámci svých kreativ. 

Výsledky

Kampaň L'Oréal Paris byla první kosmetickou kampaní Branded Mission ve Velké Británii a přinesla značce obrovské množství působivých výsledků. Tisíce lidí ve Velké Británii sdílely své recenze na produkt a jeho schopnost proměnit jejich vlasy. L'Oréal Paris zaznamenal 8,4% zvýšení zapamatovatelnosti reklamy a 3,8% zvýšení příznivosti značky. Pokud jde o engagement, míra prokliku na Top Feed byla 2x vyšší než britské benchmarky a Branded Mission získala více než 1 milion lajků a 1,7 tisíc komentářů. 

Pokud chcete být jako značka na TikToku vidět, ozvěte se nám - vytvoříme kreativní kampaň nebo obsah na míru vašemu brandu.

Zdroje:

https://www.mediaguru.cz/clanky/2022/05/tiktok-miri-v-cesku-ke-dvema-milionum-uz-neni-jen-pro-deti/ 

https://thesocialshepherd.com/blog/tiktok-statistics

https://www.oberlo.com/blog/tiktok-statistics

https://influencermarketinghub.com/tiktok-vs-youtube/#toc-2 

https://www.tiktok.com/business/en/inspiration/aimn-nordics 

https://www.tiktok.com/business/en/inspiration/kerastase-hair

https://www.tiktok.com/business/en/inspiration/l%E2%80%99or%C3%A9al-paris-857 

https://www.statista.com/statistics/1327116/number-of-global-tiktok-users/ 

https://blog.hubspot.com/marketing/what-is-tiktok-branded-mission 




Algoritmus na Instagramu aneb na co si dát pozor

09. červen 2022

Pokračovat ve čtení

Brandy na TikToku aneb Jak na obsah pro tuto platformu

01. září 2022

Český jazyk jako nástroj pro budování značky

30. červenec 2020

Je čas se seznámit

Přijďte na kafe

Ozvěte se nám

Kontakt

info@worldofonline.cz+420 775 023 220

Sídlo

World of Online, s. r. o.

Na Květnici 1708/18

Praha 4, Nusle, 140 00 Česká republika

© 2022 World of Online, s. r. o. All Rights Reserved.